Co zdrowego przygotować na Sylwestra? Proste i zdrowe imprezowe przekąski.

Jeśli zastanawiasz się, jak zdrowo możesz wkroczyć w Nowy Rok, zapoznaj się z naszymi imprezowymi przepisami. Miłośnicy kuchni opierającej się na nieprzetworzonych składnikach zdecydowanie znajdą coś dla siebie!

Ciężkostrawne dania, tłuste potrawy i przekąski zakupione w sklepie, które posiadają nieciekawy skład… Jeśli chcesz uniknąć klasycznych, imprezowych dań i postawić na zdrowe zamienniki, zapoznaj się z naszymi propozycjami na zdrowy i pyszny wieczór Sylwestrowy.

Słone przekąski na Sylwestra

1. Frytki z batatów

To świetny substytut klasycznych frytek, czy chipsów. Aromatyczne frytki z batatów z dobrze skomponowanymi przyprawami to rarytas dla wielbicieli słonych przekąsek. Wystarczy, że pokrojone w słupki bataty upieczesz w piekarniku. Sos jogurtowo-czosnkowy i Twoje ulubione przyprawy świetnie uzupełnią słodkie nuty tej odmiany ziemniaków.

2. Mini pizze z cukinii

To naprawdę smaczna i ekonomiczna przekąska, a jej wykonanie jest niemalże ekspresowe. Aby stworzyć mini pizze, należy pokroić cukinię w krążki oraz wykonać przecier pomidorowy z ulubionymi przyprawami. Całość można zwieńczyć kawałkami szynki i mozzarelli, a na samym wierzchu umieścić plaster sera żółtego.

3. Domowe nachos

Jeśli lubisz chrupiące przekąski, bądź meksykańskie klimaty, wypróbuj przepis na nachos. Wystarczy, że wymieszasz takie same ilości mąki kukurydzianej, pszennej i wody (np. po 50 gram) oraz dodasz niewielką ilość soli i oleju. Następnie zagnieć ciasto, rozwałkuj je na płaski placek i wytnij z niego trójkątne kształty nachosów. Ostatni krok to umieszczenie nachosów w piekarniku i pieczenie przez ok.10 min.

Zdrowe desery na Sylwestra

1. Czekoladki z orzechami

To propozycja dla fanów słodkości bez glutenu. Banalnie prostą przekąskę wykonasz z pomocą jedynie trzech składników. Wystarczy, że roztopisz gorzką czekoladę z odrobiną oleju kokosowego. Następnie pokrój orzechy włoskie i uformuj z nich niewielkie kupki, które zalejesz czekoladą. Tak uformowane czekoladki odstaw do lodówki, by czekoladowa polewa mogła ostygnąć.

2. Czekoladowa tarta bez pieczenia

To czekoladowe szaleństwo w lżejszej wersji. Jeśli lubisz czekoladowe, obłędne smaki, wypróbuj przepis na zdrową tartę bez pieczenia. Co musisz zrobić? Zalej daktyle wrzątkiem i odczekaj ok. 10 min., aż zmiękną, będą stanowić one spód ciasta. Odsącz namoczone wcześniej w wodzie daktyle i zblenduj z resztą składników – płatkami owsianymi, kakao, orzechami włoskimi. Przygotowaną masę wyłóż na formę do tarty pokrytą papierem do pieczenia. Włóż do lodówki. Następnie przygotuj krem łącząc składniki w blenderze – ugotowaną kaszę jaglaną, połówkę awokado, kakao i dojrzałego banana, odrobinę mleka i szczyptę soli. Krem nałóż na spód tarty, dokładnie go rozprowadzając. Przygotowaną tartę zwieńcz dodatkami w postaci owoców. Możesz wykorzystać np. maliny i listki mięty.

3. Crumble owsiane

Jeśli przepadasz za owocami pod wszelką postacią, wykonaj crumble owsiane, czyli owoce pod kruszonką. Pierwszym krokiem do stworzenia tego błyskawicznego deseru jest wymieszanie płatków owsianych z masłem orzechowym i syropem klonowym lub miodem. Powyższe składniki możesz nieco zblendować i dodać do nich posiekane orzechy włoskie. Blachę do pieczenia wyłóż ulubionymi owocami, mogą to być np. maliny, wiśnie, porzeczki, brzoskwinie, śliwki (świeże lub mrożone). Owoce posyp stworzoną wcześniej kruszonką i piecz w nagrzanym wcześniej piekarniku przez ok. 10 min. do zarumienienia kruszonki.

Zainspirowany do pysznego i zdrowego Sylwestra? Wypróbuj tych banalnie prostych i zdrowych przepisów, które są świetną alternatywą dla klasycznych, ciężkich imprezowych przekąsek. Spędź pysznie Nowy Rok!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *