Jak schudnąć przed Sylwestrem? – dieta oczyszczająca i inne sposoby!

Schudnięcie przed Sylwestrem to nie lada wyzwanie. Co roku trudno oprzeć się przeróżnym smakołykom, pod którymi ugina się tradycyjny polski świąteczny stół. Mało kto myśli w tym czasie o tym ile kalorii pochłania. Niestety po Świętach zazwyczaj okazuje się, że przybyło nam parę kilogramów i krągłości. Wtedy zaczynamy zastanawiać się czy zdążymy zrzucić trochę wagi, bo zostało przecież bardzo mało czasu. Jak w krótkim czasie pozbyć się paru zbędnych kilogramów lub centymetrów w talii? Czy jest na to jakakolwiek szansa?  Oczywiście, ale pod warunkiem, że zaciśnie się zęby i wybierze odpowiednią dietę.

Zastosuj oczyszczającą dietę sylwestrową

Po świątecznym obżarstwie należy przede wszystkim zadbać o oczyszczenie przewodu pokarmowego z zalegających resztek świątecznych potraw. Podstawowym elementem diety oczyszczającej jest woda. Dziennie powinniśmy pić 2-3 litry niegazowanej wody, a także soki.

koktajl

Mówiąc prościej detoksująco-oczyszczająca dieta przed sylwestrem
to nic innego jak spożywanie koktajli. W skutek tego nie tylko pozbędziemy się kilogramów w talii, ale oczyścimy nasz organizm ze szkodliwych toksyn. Bazą do każdego takiego koktajlu będzie mleko oraz jaja . Mleko posiada właściwości oczyszczające oraz żywe kultury bakterii, pozwalające usprawnić metabolizm. Jaja natomiast są niskokaloryczne. Udowodniono, że zmieniają one tylko niewielką ilość kalorii w tłuszcz. Są sycące i bogate w witaminy A, D, E oraz K.

Aby przygotować koktajl według diety detoksująco-oczyszczającej (koktajlowej) potrzebować będziemy:

  • Jogurt naturalny – 150 g
  • Mleko – 150g
  • Mrożone owoce ( dowolne ) – 150g
  • Żółtko jaja
  • Cukier (według uznania)

smoothie

Owoce można dowolnie zmieniać lub zastępować warzywami zgodnie z upodobaniem. Należy jednak pamiętać, że taka dieta choć przynosi efekty, w krótkim czasie jest również dość wyniszczająca dla naszego organizmu. Z tego względu nie powinna trwać dłużej niż tydzień, a osoby z wysokim cholesterolem lub chorobami serca przed jej zastosowaniem powinny skonsultować się z lekarzem.

Warto jeść dużo warzyw i owoców (szczególnie tych niecytrusowych) do śniadania i lekkostrawne zupy warzywne (bez dodatku śmietany) lub sałatki na kolację. Nie należy natomiast jeść pieczywa białego, makaronów i pozostałych produktów opartych na mące. Idealnym rozwiązaniem jest spożywanie 5 małych posiłków dziennie w stałych odstępach czasu, aby organizm nie odkładał zapasów tłuszczu na potem.

warzywa

Nie głoduj się. Zdrowa głodówka nie powinna trwać dłużej niż dzień. W przeciwnym razie możesz zaszkodzić swojemu organizmowi.

Popraw swoją przemianę materii

Warto postarać się o przyśpieszenie przemiany materii. W tym celu zastosować można zioła poprawiające metabolizm organizmu. Ich działanie wspomaga pracę przewodu pokarmowego, pomaga w regeneracji wątroby, a także działają moczopędnie i napotnie co szczególnie pomaga w oczyszczeniu organizmu ze zbędnych toksyn. Po godzinie 18:00 nie należy zrezygnować już z jedzenia. Zioła moczopędne i napotne to między innymi: fiołek trójbarwny, wiązówka błotna i brzoza biała. W regeneracji wątroby wspomoże karczoch. Dobrze na układ pokarmowy działają suszone jabłka, śliwki i winogrona. W oczyszczeniu organizmu pomóc może także dziurawiec, cykoria i mniszek lekarski.

ziola

Przynajmniej 30 minut dziennie poświęć ćwiczeniom. Ćwicz intensywnie, ale nie przeciążaj się jeśli na co dzień prowadzisz siedzący tryb życia.

Przykładowa dieta oczyszczająca przed Sylwestrem

Śniadanie
sałatka owocowa, świeży sok z marchwi lub chudy biały ser z rzodkiewkami

Drugie śniadanie
mus z dwóch jabłek doprawiony cynamonem, pomarańcza

Obiad
lekkostrawna zupa z brokuł z marchewką, sałatka z pomidorów i papryki lub pół torebki ugotowanego ryżu z kukurydzą, marchewką i groszkiem

Podwieczorek
sałatka z marchwi, pomarańczy, rodzynek, szklanka soku pomidorowego

Kolacja
leczo z cukinii, papryki, pomidorów i niewielkiej ilości cebuli doprawione pieprzem, 2 grzanki z pełnoziarnistego pieczywa

Śniadanie z prawdziwego zdarzenia

sniadanie

Przede wszystkim zacznij jadać śniadania! Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Później możesz już nie jeść przez kilka godzin, ale daj energię swemu ciału na cały dzień. Niech śniadanie będzie pożywne.

Ciastka z reklamy nie dodadzą ci wystarczająco dużo energii.

Najlepiej jeśli zjesz kanapkę z chleba pełnoziarnistego z odrobiną masła z dodatkami wedle uznania. Jadasz mięso – wybierz smaczną wędlinę, jesteś na diecie wegetariańskiej upiecz pasztet z soczewicy lub soi, dzięki czemu zyskasz trochę zdrowej porcji białka. Nadmiar zawsze można zamrozić. Po rozmrożeniu będzie tak samo pyszny. Jeżeli już wybraliśmy co położymy na kanapce, wzbogaćmy ją warzywami. Może to być np. sałata, pomidory, ogórki czy też oliwki. Z własnego spichlerza pomysłów proponuję dosypać kilka ziarenek słonecznika lub dyni. Zrób sobie takie same kanapki do pracy lub szkoły. Zawsze lepiej zjeść coś pożywnego i zdrowego, niż byle co i byle gdzie. Skutki są wówczas także byle jakie.

Nie objadaj się na noc

orzechy

Jak Twój organizm ma odpoczywać w trakcie snu, gdy ty napakujesz go masą ciężkostrawnego jedzenia? Jako ostatni posiłek wykorzystaj złotą radę Dukana. Przygotuj płatki owsiane, pokrojone morele, śliwki, rodzynki i kilka orzechów włoskich lub laskowych. Wszystko wymieszaj z małym jogurtem naturalnym. Naturalnie i zdrowo wesprzesz swoje trzewia w oczyszczaniu się.

Zacznij się ruszać

krok

Nic tak nie działa na ciało i jego sylwetkę, jak ruch. Nie oczekuję, że nagle zaczniesz jeździć na rowerze do pracy. Wstrzymaj się z tym do wiosny, aż wyrobisz w sobie nawyk poruszania się. Ale mimo wszystko znajdź czas na spacery. Chociaż w weekend wybierz się z przyjaciółką lub chłopakiem, mężem, dziećmi, a nawet samemu na spacer. Pospaceruj przynajmniej pół godziny.

Jeżeli masz możliwości i większą motywację zacznij ćwiczyć. Wstydzisz się chodzić do fitness klubu? Nic nie szkodzi. W pobliskim kiosku na pewno znajdziesz jakieś gazety z płytami zawierającymi zestaw ćwiczeń. Rozplanuj to rozsądnie. Nie porywaj się od razu na 2 godzinny trening! Tylko się zniechęcisz, a w konsekwencji będziesz musiała uzupełnić obniżony poziom cukru i na nic zdadzą się wszystkie starania. Najlepiej zacząć od 20 minutowego programu. Na początku spróbuj wykonywać go 3, a nawet 4 razy w tygodniu. Pamiętaj że przez pierwsze dni występować będą zakwasy. Niech to Cię nie zniechęca, właśnie wtedy musisz się zebrać i rozciągać. Pokonaj je. Z czasem będzie coraz łatwiej i trening naturalnie z własnej woli będziesz chciała wydłużać.

Dzień słodyczy

slodycze

Każdy ma swoje ulubione przekąski, bez których nie wyobraża sobie życia. Nie uważam, aby zabranianie sobie takich przyjemności było skuteczne. Dopiero gdy czegoś sobie zabronimy zaczyna nam narastać na to ochota i zamiast jednego wafelka, zjemy całe opakowanie. Nie rezygnuj z tego, ale jedz z głową. Niech ta przyjemność ma wymiar wyjątkowości. Nie jedz codziennie, a na początek co drugi, trzeci dzień, aż zaczniesz jeść raz na tydzień. Dieta nie ma być katorgą. Dzięki diecie masz nauczyć się racjonalnie odżywiać i dbać o swoje zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Warzywa i owoce

warzywa

Wprowadź więcej zielonego, czerwonego, pomarańczowego i żółtego do swojego jadłospisu. Niech brzuszek też poczuje ogrom możliwości jakie daje nam natura. W końcu od dawien dawna człowiek żywił się roślinami, zanim nauczył się polować na zwierzynę. Warzywa i owoce zawierają dużo błonnika, dzięki czemu w naturalny i nie agresywny sposób oczyszczają układ trawienny. Nie daj sobie wmówić, że suplementy diety zrobią to lepiej niż natura. Zamiast tabletki zjedz suszoną morelę, śliwkę lub rodzynki. Wróć do korzeni.

Autor

Zuza

Aktywna w społeczności akademickiej studentka ekonomii. Interesuje się marketingiem i copywritingiem. Na pierwszym miejscu stawia chęć rozwoju, a prywatnie miłośniczka tańca i sportu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *